Ökade inkomstskillnader och extrem fattigdom…

Jag läste idag ett inlägg från Gustav Fridolin(MP) på facebook.  Det var DNs artikel om de ökade inkomstskillnaderna i

Stockholm…

Jag kan ibland bli lite upprörd över att vissa människor inte verkar förstå, eller ännu hemskare bry sig om, de långsiktiga konsekvenserna av segregeringen i samhället.

Jag har inga problem med inkomstskillnad i sig. Jag anser verkligen inte att jag ska ha samma lön som en läkare tex.

Problemet som jag ser det är när de fattiga blir allt fattigare, och att vi har barn som i Sverige växer upp i extrem fattigdom. Det är väl ändå inte det Sverige vi vill ha?? Jag vill det absolut inte! Jag vill att alla barn känner framtidshopp och tro på att man har kontroll på sin framtid. Som det är nu har vi barn som växer upp tan tak över huvudet och som inte har mat på bordet varje dag. Enkla saker… Vars högsta önskan inte är ny mobil och dator, utan ett par nya skor för det paret de går i är trasiga, och de har växt ur vinterjackan utan att deras föräldrar har råd med en ny.

Jag blir så arg och ledsen på samma gång. Det är faktiskt inte OK!!! Vi ska leva i ett samhälle där sådant inte ska få lov att existera!

Min önskan för kommande åren är att människan börjar bry sig mer om sina medsystrar och bröder istället för att bara tänka på sig själv.

Kommentera

