En snurrig kompott av tankar…

Äntligen är det fredag!!! Som jag längtat efter att denna veckan ska ta slut och att min älskade sambo är hemma på dagen.

Emilia lite sämre idag, nu vill hon inte riktigt äta heller:( Gud som jag längtar efter sommaren, sol, värme, o-sjuka barn (undrar hur det känns?)

Jag satt och väntade på Mubaraks tal igår… Jag var faktiskt nästan övertygad om att han skulle avgå. För en sekund hade jag hoppats på att han skulle ge folket sitt land, och att ett blodbad skulle undvikas.

Jag tycker faktiskt att det är stort, riktigt stort, det som börjar röra på sig bland Afrikas nationer. Att folket reser sig upp och vägrar gå med på diktatur!!!

Det är mäktigt, och historiskt. Jag sänder en liten tankekraft till alla de som kämpar!!!

Sen idag skulle jag vilja skriva lite om min älskade syster. Systra Mi…

Hon är så vacker och så smart, och så stark.

Vi hade en riktigt tuff uppväxt, och som storasyster fick hon nog tyvärr många gånger ta smällen. Hur vi klarade oss från att bli mer galna än vi är, går över mitt förstånd.

Nu kan man ju tro att man som syskon kommer närmre varandra om det är tufft. Och det var nog så att då var vi alla sjukt tighta. Men sen är det faktiskt så att man kan glida isär, trots detta.

Jag vet att många kommer att ha svårt att förstå detta, och om sanningen ska fram tror jag inte någon av oss heller förstår. (I alla fall inte utan en djup psyk analys)

Nåväl, tillbaka till Lotta, för det är så hon heter…

Hon bor numera uppe i Linköping med en helt underbar familj. Och vi har börjat få fin kontakt igen, vilket känns underbart!!!!

(Om hennes historia vill jag inte berätta för mycket, den är hennes att berätta om hon vill någon dag. <3)

Hon är så kreativ, och får mig att vilja mer.

Så TACK SYSTRA MI!!!

för att du finns i mitt liv igen! ❤

Nu ska jag springa till de små igen, de vaknar igen.

Jag hoppas på att alla får en helt underbart ljuvlig helg!!!

Nog bäst att berätta att jag snodde denna bilden från facebook:) Tycker den är så underbar!!

One thought on “En snurrig kompott av tankar…

Kommentera

