Soliga, fantastiska lördag

Även om gårdagen innebar ännu en tur in till barnakuten med lilla Emilia, som nu fått hem en liten nätt maskin för att inhalera hemma, så måste jag säga att gårdagen bara måste ses som positiv i ett lite större perspektiv…

Kan ni tänka er att vakna upp i Kairo idag och veta att man varit med att skapa en av de största händelserna i modern historia… Nu är det ju inte så att bara för att Mubarak avgått så blir Egypten per automatik en demokrati – det förstår ju jag med. Men det är faktiskt sättet detta har gått till på som är det stora. Att folket reser sig, och fredligt, men obevekligt och bestämt, vägrar leva i en diktatur. Det tog kortare tid än jag trott från början, och har varit fredligare än jag trodde det skulle bli…

Även om det är en lång väg kvar, så gjorde man igår ett avstamp, ett datum som kommer klinga frihet i många år framöver…

Jag blir helt fylld av hopp och tilltro till världen när jag ser det som hänt!!!

En stor eloge till det Egyptiska folket!!!!

Tillbaka till det lite mindre perspektivet så kommer nog denna dag, liksom de föregående denna vecka, mest handla om att få Pytterna att må lite bättre. Inte mer och inte mindre. Sen tillkommer ju, naturligtvis, det obligatoriska städandet och tvättandet och plockandet men det kan jag faktiskt tycka är ganska skönt idag. Mannen hemma, inte riktigt golftemperatur ute idag :) så det känns som om man faktiskt kommer att få endel gjort idag.

Igår funderade jag på vad mitt syfte med denna blogg är, och jag är ganska säker på att jag har endel tankar som jag ännu inte klarar av att ännu sätta på print. Delvis kommer det ju vara så att jag kommer skriva endel av min vardag, för de som faktiskt inte alltid är närvarande men likväl intresserade.

Och dels är det ju säkert så att jag kommer att glida mer och mer in på ämnen som rör människan i utsatthet, barn till missbrukare och samhällets mindre lyckligt lottade.

Jag kan berätta redan nu att jag inte kommer att skriva något om nagellack och läppförstoringsprocedurer….

Nu dags att se om jag kan lyckas få till några foton idag i det andra som måste fixas😉

Ha en fantastisk dag alla!!

Kommentera

