En dag jag inte orkar engagera mig…

Söndag… Gårdagen och natten smälte ihopa till denna dag. En timmes sömn, men nu verkar det som om det vänder och att detta tråkiga RS-virus är på väg bort!!!!

Så idag fungerar inte hjärnan så bra, och mitt hjärta klarar inte riktigt av att bli glad över de uppror som sker i arabvärlden av folket mot sina diktatorer. Jag vill egentligen bara lägga mig att sova, gärna i 24 timmar, men hade just nu nöjt mig med 30 minuters vila.

Så är det alltså att vara mamma till småbarn, denna ständiga trötthet blandad med en känsla av att aldrig räcka till och samtidigt förmågan att klara av alla sömnlösa nätter och dygn utan att för den skull fullkomligt flippa ut. Missförstå mig inte, jag sitter faktiskt ibland och gråter i ren trötthet, och ibland är mitt humör något instabilt(ganska mycket instabilt) men så får man då ett litet leende och en liten puss… Och vips så är man på banan igen. Jag förundras över barns förmåga att ge tillbaka så otroligt mycket på så kort tid. Helt omedvetet. Det är gränslös kärlek… Och som jag älskar alla mina barn, de är så otroligt fina och fantastiska människor!

Så läser man då tidningen, och undrar över det våld små barn ibland tvingas utstå, den mardröm de ibland tvingas leva i. Jag är nog glad att jag inte kan förstå, men undrar hur dessa förövare blev som de blev.

Jag köper faktiskt inte att det beror på barndomen. Tro mig, då skulle jag vara både det ena och det andra och varit en betydligt sämre människa än vad jag är idag… Det måste finnas en annan förklaring. Kanske vill jag inte veta, kanske är det värre att förstå hur vissa kan göra så mot barn.

Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin söndag, njut av varandra, era familjer och era älskade !

2 thoughts on “En dag jag inte orkar engagera mig…

  1. Åh vad kul att du börjat blogga! Ser med spänning fram emot att hänga med här. Hoppas att barnen snart får vara friska! Kram!

Kommentera

