Genetikens under

Idag är jag trött, jättetrött. Men energi finns kvar, jag vet inte varifrån den kommer men den är välkommen. Kaffeintag beror det inte på – jag glömde nämligen köpa mjölk när vi slutligen kom ifrån barnakuten igårkväll… och det fanns inte tid innan vi skulle dit igen att åka på någon liten shoppingrunda😉

Nu när klockan är tjugo över tre sitter jag då här med en rykande färsk kopp kaffe och förundras över kroppens. och psykets, förmåga att klara sig. Min hjärna fungerar kanske för tillfället inte alls optimalt, men den klarar av det nödvändiga. Och jag tycker att det är ganska häftigt. För det är ju knappast så att man är ensam i världen om denna sömnbrist, vi är många medsystrar som delar, eller någon gång har delat, denna period i livet som passerar förbi som i dimma.

Det absolut häftigaste är då, att om några år kommer man ändå att minnas denna tid som helt underbart fantastisk och ljuvlig🙂

Får ett litet telefonsamtal från min älskade syster, som ger mig lite genetisk information…

Det är nämligen så att vi har ärftlig bröstcancer i släkten. BRC tänker man då, 1 eller möjligtvis 2….

Men HA, se där har ni fel(och det har även jag haft i många år) nu visar det sig att den ärftliga delen sitter i kopplingen mellan dessa… vilket vi är ensamma om i vår släkt i Sverige… Fast inte i världen, för det visar sig att en annan familj också har det… I Italien. Se där, visste väl att mitt kroppsspråk och temperament kom någonstans ifrån för det troliga är att vi på något vis är genetiskt sammankopplade.

Joacims första kommentar efter detta blir naturligtvis att jag och min syster säkert spelar banjo😉

Visst, man kanske inte ska skämta om detta allvarliga ämne, men tänk er att ha levt med detta i hela ert liv, då blir faktiskt en sådan här sak ganska så rolig:))

Och som en liten tanke till alla kvinnor, och deras män med för den delen. Undersök era bröst redan från ganska tidig ålder, bröstcancer bryr sig inte alltid om hur gammal du är!

Med önskan om att ni alla får en lysande kväll!

One thought on “Genetikens under

Kommentera

