En blekt blondins hjärta…

Ja, då har då Joacim åkt iväg tidigt i morse till Göteborg… Han kommer tillbaka sent i morgon kväll så han blir ju inte borta jättelänge.

Men det är konstigt det där med saknad, när man vet att det dröjer ett tag innan man ses, så börjar man sakna nästan i förskott,  då känns det ju myycket längre helt plötsligt!  Så är det iallafall, jag saknar honom redan, men hade det varit en helt vanlig dag på hans jobb hade det ju varit helt normalt – knepigt!

Jag var hos Lisa igår… Lisa är min frisör, men känns mer som en fin vän… Hon jobbar på www.lisaco.se och alla tjejerna där är fantastiska! När man kommer in hör man skratten och skämten hela tiden. Fast det bästa är ju om man råkar komma lite tidigt så man får sitta i deras ”vardagsrum” och smutta på kaffe en stund. Fy stackars Lisa som fick veliga mig till kund, och med en tjock ostyrlig hårman till på köpet :S Hon borde ta dubbelt betalt när jag kommer!!😉

Nåja, till slut blev det en blekning. Trodde jag inte skulle fungera egentligen men jag propsade på för jag var lite trött på hur jag såg ut… Joacim som var med, var ju naturligtvis tvungen att retas lite – och när jag sköljt ur blekningen skrattade jag åt hur jag såg ut! Herregud, trodde aldrig att det skulle sluta väl!! Fast det sa Lisa att det skulle det. Så penslade hon på nån neutraliserare, och vips – det gul/oranga försvann! Borta! Ja, jag förstår inte det, men det behöver jag ju inte! Det blev jättebra och jag är supernöjd!! Jag tycker det ser coolt ut!

Nästa gång jag sticker upp där ska jag nog ta med kameran och se om jag kan ta lite roliga bilder🙂

Sen var det ju det är med fotoutmaningen… Nu är vi tre tjejer som e på. Men vi tänker ändra om den. Enhel del av alla dessa teman är sjukt tråkiga – inte ens med fantasi kan du få dem att bli roliga! Det är kanske ok om man bara vill ta mycket foto, men jag vill faktiskt även utveckla min kreativa tankeförmåga. Så nu ska vi bara försöka få ihopa någon dag då vi kan träffas och göra en egen temalista-som inte är så lååång. och tråååkig🙂

Jag måste säga att jag gillar Gustav Fridolin(MP). Jag känner att han har en tro på att politik är för oss alla, och att vi har en möjlighet att förändra! Jag blir glad när jag läser hans debattartikel i Aftonbladet idag;

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article8581035.ab

Jag har sagt tidigare att vi är på en farlig kurs, och att det måste ske en förändring. Jag kan inte smälta att vi har hemlösa barn i Sverige! Att människan förlorar sin tro på sin möjlighet att förändra sin tillvaro till det bättre. Det skrämmer mig, mycket! Barnen är ju trots allt vår framtid, ska vara vår viktigaste grupp. Livet är tufft nog som det är!!!

Jag hoppas att vi alla kan försöka öppna ögonen och förstå det, gärna innan nästa val…

Med hopp om en riktigt underbar dag till er alla!

2 thoughts on “En blekt blondins hjärta…

  1. Vad vad det jag läste…..vinkväll och spåna???? =D

    Gillar oxå hans tanke med att vara politiker…att han vill ha kontakt med verkligheten och inte bara politikerbubblan som de andra gubbarna och tanterna sitter i!

Kommentera

