Ja, det är fredag kväll, Tant Mia har precis åkt vidare till hennes nästa anhalt. Hennes sambo Fredrik hann också titta in en stund, vilket var riktigt kul för det var ett tag sen jag såg honom!!!

Så då sitter jag då här med två av mina älskade barn och väntar på att mannen ska ta sig hem från Göteborg, där han varit på förhandlingar för nya lönesystem… Man skulle kunna tro att han saknar oss så mycket att han rusar hem…

ICKE! För vad ligger mellan Göteborg och Lund och är ett måste (om man är min sambo) om man har vägarna förbi??? Jo, ULLARED!!! Just det, dårarnas paradis! Dit var han tvungen att åka på vägen hem. Ja, ni har rätt, detta säger jag med rösten drypande av ironi för det är inget ställe jag gärna åker till. Men kan ju tycka att det är rätt kul att ha en man som älskar stället…

Nu ska jag inte vara dum mot honom, för han handlar säkert nyttiga saker där. Typ strumpor till barnen, nappar och så.

Men vi har det mysigt här hemma vi tre och han kommer snart hem🙂

Oscar och Emilia har börjat åla sig fram, men mest bakåt, nu. Så ibland ser det roligt ut när de tryckt in sig i nåt litet hörn🙂 Kryper gör de ju inte men detta verkar fungera minst lika bra. Ser roligt ut, och ska bli intressant sen när de börjar ta sig fram på ett mer kontrollerat sätt. <jag har en känsla av att de kommer rasta mig rätt duktigt när de beger sig i var sin riktning!!

Julia, en av Pytternas kusin, ringde innan idag. Hon ska komma hit på sportlovet en dag och sova över. Det ska bli riktigt roligt – de är så underbara alla Cissi och Davids barn! (nu låter det som de har jättemånga, men de är bara tre) De heter Julia, Matilda och Ida – och för att förtydliga familjebanden så kan jag berätta att Cissi är Joacims syster.

Idag har jag faktiskt inte gjort så mycket som jag tänkt mig, det blir iofs sällan så, mest bara hängt här hemma och lekt med de små, och sen pratat med Mia o druckit kaffe, mycket kaffe. Lite ångest över tvätten jag borde tvättat har jag, och över att inte städat inför helgen här hemma men jag bestämde mig faktiskt för att bara ta det lugnt idag. Det är så sällan man tillåter sig tid till att bara ta det lugnt och bara vara men jag tror faktiskt att det är jätteviktigt. Stressen i världen är stor nog som den är, man behöver inte alltid lägga ännu mer på den.

Så nu gott folk ska jag mysa lite till med barnen, leka lite till, och sen ska jag kramas med min man när han kommer hem. Vem vet – det kanske tom med blir ett glas vin🙂

Ta hand om er själva och de ni älskar!

Kommentera

