Det finns en särskild plats i helvetet för vissa…

Vårbilden ovan speglar inte riktigt min rubrik, det märks ju tydligt… Men jag måsta försöka väga upp det onda i världen, och jag hoppas på en nystart, en chans till liv, för barnen i BrÖnderslev i Danmark…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8595128.ab

Jag är helt övertygad om att de fasansfullt avskyvärda förövarna kommer att få en särskilt plats i helvetet, men någonstans önskar jag att man gav oss dem istället. Någonstans tycker jag att den typen av grova brott är så fruktansvärda att man förlorar alla sina mänskliga rättigheter!!! Man kan länge diskutera rimligheten i mitt uttalande, men just nu känner jag mig inte så logisk eller rimlig. Jag är så fruktansvärt ledsen över att barn i världen ibland har tvingats och i vissa fall,  fortfarande, tvingas leva så. I total terror…

Vad är det för människor som gör något så fruktansvärt?

Nej fy f-n!  Måtte de få lida!

Jag undrar också varför socialen inte agerade när de fått in anmälningar? Varför inte ett enda litet besök? Det hade kanske inte hjälpt, men kanske hade det gjort det… Kanske hade då just dessa barn sluppit ytterligare tre år i helvetets hus!

Jag hoppas att barnens väg från detta blir bra till slut, att de får den hjälp och stöd som de faktiskt behöver… Att världen är så pass rättvis att de slipper fler motgångar i sitt liv, för jag tycker att de fått mer än någon någonsin ska behöva.

Vi måste alla vara berädda att göra det ”obehagliga” genom att fråga och ifrågasätta… utan att för den skull bli utpekad som någon slags ”polis”, för någon någonstans, räddar därigenom ett annat barn från sjuka människor…

Ta hand om er själva, och varandra…

2 thoughts on “Det finns en särskild plats i helvetet för vissa…

  1. Jaa du jg är fullt övertygad m att inte ens helvetet har en plats för dessa människor..
    De bara pulvriseras och försvinner får inte ens den andra chns som helvetet inger..
    All ondska i världen får en att hålla ännu hårdare om de man älskar..
    Ta hand om er.
    Puss

Kommentera

