Den omöjliga ekvationen…

Jag som lovat att inte skriva om mode :S

Har ett problem…

Inte ett viktigt, men ett i-lands problem…

Jag har blivit en tjockis! Och redan innan jag blev det hade jag kurvor. Detta har ställt till det på ett par områden, men främst så är det drygt med kläder.

Jag har nämligen ganska stora bröst, vilket nu innebär att jag försöker trycka in mig i blusar/toppar som är för små över bysten, alternativt blir alldeles för stora på restan av kroppen… Del 2 i detta enormt stora problem är jeans. Jag gillar jeans, har nog alltid gjort och kommer alltid att göra! Jag hatar dessutom stretch jeans… jag tycker att de oftast är fula och de förlorar alltid passformen…

Nu tänkte jag gå ner i vikt, för jag trivs inte alls i min kropp, men tills dess vill man ju inte bara gå omkring i sin onepiece! Här hemma går det ju bra, men det funkar sådär när man lämnar huset. Och dessutom ska jag ut på lördag. Inte för att jag känner ett behov av att imponera på någon, eller vara fin för andra, men jag vill alltså inte gå ut i min onepiece :S

Nu känns det ju som om modet inte riktigt riktar sig till kvinnor som har former – och jag kan inte photoshoppa mig smal… Hade verkat konstigt att gå och bowla som en pappersbit!

Jag är alltså en riktig kvinna, med former, som vill vara fin.  Där har vi den omöjliga ekvationen, och jag har alltid varit kass i matte!!!

Ska nu söka tröst i mina uderbara barn…❤

🙂

4 thoughts on “Den omöjliga ekvationen…

  1. Du måste försöka ge dig på et tpar bra stretch jeans…titta på hur många % stretch de har…inte över 2% kappahl har med mycket lite %halt…tro mig jag har gått igenom allt…till överdel ska du ha en blus eller tröja även där i strech matreal…då drar den iho sig under brösten o vidgar sig över tuttissarna…en snygg tröja utan knappar kan oxå vara ett talternativ…annars så satsa på ett par tjockare leggins med en lång stickad tröja/klänning det är oxå väldigt snyggt…jag har fått lära mig att om man har stora bröst så ska man antingen vara pinnsmal…som om du köper bh…den finns bara i 75DD eller 90DD dock inte i 80 eller 85DD så jag kan itne ha bh hihi…lycka till gumman…hade jag inte haft en sjuker son hade jag kommit till nova o hjälpt dig o prova kläder…för jag känner mig som en expert i detta område…o veet du…du e såå fin som du e alltid…tjock som smal…tänk ändån har man burit tvillingar så får man vara lite tjock…iaf ett år efter *ler* puss gumms

  2. Tror oxå du ska ge dig på stretch jeans…de både sköna och ger lyft på rätt ställe OCH trycker in på andra =)
    Nu när du är blondin så ska du nog kunna vara lite djärv och våga dig på lite skärp och dylikt oxå….;)

Kommentera

