Fika, livsenergi och bra läkare :)

Som jag sett fram mot denna dag… Äntligen skulle den bli av, min fika med Malin 🙂

För er som inte vet, så är Malin syrra på KK på min avdelning. Hon har en fantastisk personlighet och underbar humor, jag får en sån energi av att träffa henne!!! Så har hon också en liten en som inte gillar att sova och som också varit sjuk mycket… Det låter kanske hemskt, men det är så befriande att INTE höra om barn som sover tolv timmar i sträck på natten, och som ALLTID är såååå fantastiska. Naturligtvis är jag glad för de som faktiskt har det så men, som sagt, befriande att prata med någon i liknande sits ibland.

Tiden gick fort, vet inte hur det gick till, ingen aning men den bara försvann där, någonstans, mellan kaffet och alla skratt 🙂

Så gick ju, naturligtvis, mina Eccostövlar sönder i dragkedjan 😦

De är absolut inte nya, så det är ju inte så att jag hade kvittot kvar direkt. Fast jag och Malin spatserar in på Ecco på Nova, efter lite peppning från Malin, och visar min prekära situation….

– Har du kvittot kvar? frågar de naturligtvis då.

– Nej, de är över ett år gamla så jag har ju tyvärr inte det…

-Det var ju synd, vill du ha ett par nya?

?????

Och så plockar de fram ett par nya, ordnar med kvitton, och mindre än fem minuter senare går jag ut ur butiken med mina nya stövlar!!!

Kan härmed lova evig trohet till ECCO 🙂

Så var det historien om kontakten med genonk läkaren… Hon hade inte ringt innan klockan halv tre, så då beslutade jag att försöka igen och fick till min glädje tag på henne personligen!! Har nu fått hennes mobilnummer så att jag slipper omvägen via den rabiata telefonvakten 😉

Vilken underbar människa hon är! Hon kom ihåg mig och vår familj trots att det gått så lång tid! Verkligen rätt människa på rätt plats! Och ja, hon var intresserad av vår familjs genetik, så nu kör vi 🙂

Så måste jag ju berätta om något mer kul, även om mina känslor är tudelade…

Min sambo har vunnit en resa till Skottland, för han är en superdukig säljare 🙂 🙂 🙂

Så nu ska han åka till Skottland i början av maj för att spela golf, besöka whiskeydestillerier och prova på forsränning!! Är verkligen superglad för hans skull!!

(och känslorna är tudelade för då blir jag ensam med Pytterna… måtte de vara friska den tiden!!!!)

I morgon blir det besök hos Oscars läkare för laserbehandling och utvärdering av medicineringen av hans Hemangiom:)

Sen släpper jag ytterligare ett inlägg om maskrosbarn.

Ta hand om er själva, och varandra!

4 thoughts on “Fika, livsenergi och bra läkare :)

  1. Ja visst är det förlösande att höra att fler har icke-sovande barn som inte alltid är jublande glada…:) Själv har jag ju en 2,5-åring i sängen fortfarande, fast jag bryr mig faktiskt inte så mycket om alla skönsovande barn i egna sängar, detta är ganska mysigt det också 🙂 Värre var det med första barnet som sov max en halvtimme i stöten under hela sitt första år medan ALLA andra (jo jag lovar 😉 ) sov hela nätterna i egna sängar i eget rum från att de var två veckor gamla. Nu är hon tio och är fortfarande uppe och valsar på nätterna, även om hon inte väcker mig för
    det….;-)

    Härligt att ni haft en bra dag!

  2. =) Vilken jäkla tur att läkaren kan kompensera för (ursäkta språket) sågspånet som satt och vaktade telefonen!!!

    Härligt det e med vänner som har den magin på en! Du har den på mig!!! =)

    KRAM

Kommentera

