Är inte alls så lätt som det verkar …

Så, jag har nu ett litet twitterkonto. Man kan ju tycka att det låter jättebra, och rent informationsmässigt så är det outstanding. Det märkte jag om inte annat nu i morse när de satt på TV4 och drack vin och pratade med Peter Magnusson medans resten av världen undrade vad som hände i Japan… Jag fick direktinformation på sekunden. Det är imponerande och roligt.

Så kommer vi till resten då… Nu är det ju så att jag är mammaledig med tvillingar på snart 7 månader. Twitter är snabbt. Jag hinner knappt med. Jag förstår inte alla förkortningar, och hatar att man inte får skriva mer är 140 bokstäver…. Ni som känner mig väl, vet att jag brukar använda alldeles för många ord ibland så detta blir en utmaning i sig!

Sen är det mesta som jag har i min feed länkar. Länkar till intressanta artiklar som jag vill läsa, men som jag inte hinner läsa. Nu har jag iofs en känsla för att det är mer aktivitet vissa perioder på dgnet, och jag hoppade nog in i den mer aktiva delen, och under ett tillfälle när nyheterna från Japan började ramla in. Så jag får väl, med lite envishet, försöka fortsätta ett tag till. Får se om det kan ge mig något.

Lite kul att försöka lära sig något nytt🙂

Så tillbaka till TV4…

Vet inte var jag ska börja, men sämre nyhetsprogram får man väl leta efter??? Resten av världen sitter och tittar på livebilder från Japan och får kontinuerlig information om händelseutvecklingen, och på TV4 sitter man och småpratar om mat och vin??? Allvar??? Hur fan ska man kunna se det som seriös journalistik? Visst, man kom in med lite små information efter att man smakat färdigt på den goda maten, men i det läget finns det väl ingen vettig(?) människa som bryr sig om mat och vinprovning?  Sen började man sända en bandad show med Malou… Jo, jätteintressant höra, säkert satt hela Sveriges befolkning och tittade på detta…

Kommer härmed att bojkotta TV4 Nyhetsmorgon, känns inte som att det är för mig!!!

Nu ska jag fortsätta mysa med Pytterna🙂

Ha en underbar helg!!!

2 thoughts on “Är inte alls så lätt som det verkar …

  1. Jag känner att jag inte kan ta till mig detta som sker i Japan. Vet inte varför jag inte kan göra det, i vanliga fall brukar jag sitta klistrad framför tv:n eller radion när något sånt här har hänt. Men inte idag… jag stöter mig ifrån det.

    Gällande tv 4 så tycker jag bättre om deras nyhetsmorgonar än svt:s…men Malou e har dippat rejält. Nu mera så är det info för gammlingar… det känns som hon e efter utvecklingen och att hon tror att för att hon e sen med det så e ALLA andra det oxå… Men jag har gillat hennes program innan… men hon får skärpa sig!

    • Ibland kan det ju bli för mycket, såklart, och svårt att ta in…
      Jag har också gillat deras nyheter, men känner att det faktiskt är oförlåtligt att vara så nonchalant i sin nyhetsrapportering, men det gäller över lag för svensk tv idag….
      kram

Kommentera

