Svårt att reagera…

Det händer så mycket nu,  hjärnan överhettas av information. Vet inte riktigt om jag klarar förstå, eller ens ta in, allt världsomvälvande som sker just nu… Ändå klarar jag inte riktigt att stänga av nyhetsflödena in.

 Jag tvingar mig själv likväl, jag har ju trots allt en familj som jag vill ge min tid. På ett vis känns det som det rätta at göra. Att ge tid till sina nära och kära, jag tror att de som befinner sig i kaosets centrum hade velat ha det så själva. Med detta menar jag absolut inte att jag inte bryr mig, eller engagerar mig i information etc, men att jag måste ta paus från allt som händer…

Mitt hjärta går ut till de som blivit hemlösa, ruinerade, mist nära och anhöriga, kommer lida sviter av katastrofen under lång tid framöver. En undran om hur och var detta kommer att sluta dyker emellanåt upp i mitt huvud, men jag tvingar mina tankar bort från det, just nu vill jag inte spekulera.

Japan är duktiga på jordbävningar, vana vid att ständigt vara beredda. Det märker man från bilderna vi översköljs med. Man ser inte människor springa panikartat utan mål. De springer ut från byggnaderna, eftersom de vet att det är det bästa, med ett tydligt mål i sikte… Men detta stora hade de nog inte förväntat sig, inte till fullo kunna förbereda sig inför. Jag undrar också hur detta har påverkat Tokyoskiftningen… (heter säkert inte alls så, men hoppas att ni förstår vad jag menar…)

Epicentrum i denna låg så pass mycket norrut att det inte rimligtvis kan vara den stora Tokyojordbävningen man väntat på… En väntan på om det förbättrat eller förvärrat detta återstår att se när skiftningarna väl börjar sätta sig…

Ta hand om er själva, och varandra…

2 thoughts on “Svårt att reagera…

  1. Helt rätt!

    Det är synd om många människor.
    Men låter man sig överväldigas av de,
    så blir det synd om ens barn också.
    – Utan att de andra människorna fått det bättre!

Kommentera

