Twitter vs Facebook

Ja, så känns det ibland när jag är inne på Twitter, som om det är en slags skillnad i Hierkin och inte i själva användningsområdet. Olika typer av medier bara, att använda på olika vis…

Själv, som nyligen blivit Twittrare (och därmed inte riktigt förstår allt) ser jag olika fördelar med de olika forumen. Min facebooksida känns mer relevant rent personligt, och uppmuntrande ord finns alltid till hands.

På Twitter är det mer sakligt, i de bästa fall, och jag kan få snabb nyhetsrapportering, fina uppslag etc på kort tid. Expertis finns ett klick bort. Det är ganska fantastiskt. Jag kan kommunicera, om det vill sig väl och jag blir accepterad, med personer med likasinnade intressen som mig, och läsa in mig på saker som jag inte håller med om. Kunskap är alltid mäktigt, oavsett leverantör. På Twitter är jag en nobody, med 30+ följare (tackar för deras förtroende) så inte många lyssnar på mig. I mitt fall är detta kanske inte tragiskt, men än så länge känns det som att antalet följare dikterar din förmåga eller kunskap. Det tar garanterat lång tid, och saklighet, att få förtroendet från fler.

Hursomhelst, är jag evigt tacksam @jmolofsson för att han introducerat mig i denna värld!

Nu kommer det ju ta ett tag innan jag förstår mig på det senare forumet, Twitter, men jag får helt enkelt hänga med ett tag till så att jag gör det🙂

I övrigt har hjärnan äntligen hunnit ikapp, och känner mig inte lika splittrad idag. Tror att min hjärna, som annars brukar fungera ganska så bra, fått sig en rejäl överhettning. Om detta beror på min relativt nyinförskaffade håfärg eller på alltför lite sömn låter jag vara osagt😉

Med hopp om en riktigt bra dag till er alla!

One thought on “Twitter vs Facebook

Kommentera

