Politiska debatter, barn och min egen idioti

Idag har det varit viktiga debatter som sändes på TV… såg dessa, intresserad. Blir lite irriterad dock över bristande debatteknik hos endel av våra folkvalda, och vilken typ av argument man väljer att komma med.

Som många av er vet, är jag på intet vis känd för att vara tyst, och endel gånger kommer jag att gå i taket i bristande självbehärskning. Detta vet jag om mig själv. Men jag arbetar inte med debatter. De debatter jag befinner mig i, i min vardag, sker (oftast) i ett ämne där jag har någon typ av insikt. Förhoppningsvis god sådan.

Vilka som jag är för eller emot är i detta sammanhang helt irrelevant, det är inte det som jag är ute efter.

Kanske är jag ute efter att man som folkvald borde få en gedigen utbildning i konsten att debattera. Fast egentligen vill jag börja tidigare än så. Jag skulle vilja att man i skolan fick öva sig just på konsten att ha en bra debatt. Skulle själv behövt det många gånger, skulle besparat mig många förlorade argument, förlorade sakfrågor, genom min resa i livet. För hur det än är, kan vi ha nytta av det i de flesta sammanhang…

Sen kommer vi till ett återkommande ämne – Pytterna. Mina mjölkproteinintoleranta 7 månaders bebisar. Deras idiot till mamma glömde läsa innehållsförteckningen på en barnmatsburk och detta har de fått lida konsekvenserna av i nästan ett dygn. Ihärdig magsmärta. Duktig mamma jag är!!! ( hoppas att detta sista läses med stor ironi)

Så efter att ha varit uppe hela natten, igen, och hela dagen är jag nu rätt sliten. Min hjärna fungerar inte optimalt, och orkar helt enkelt inte skriva ett inlägg om maskrosbarn idag… Men det kommer,

tills dess –

Ta hand om er själva, och varandra!

One thought on “Politiska debatter, barn och min egen idioti

Kommentera

