Jag blir ursinnig!!!

Jag anser att man som politiker, måste vara noga med hur man uttrycker sig!

http://www.dn.se/nyheter/politik/skansk-kommunbas-chockade-kolleger

Kommunalrådet (M) Charlotte Wachtmeister beklagar de samhälleliga kostnader som kommit i kölvattnet på avtagande tvångssterilisering.

Charlotte Wachtmeister:

Utbildning, fil.kand. i psykologi, Master of Arts in early childhood special education, förskollärareexamen och 2 akademiska betyg i Barn- och Ungdomsläsning.
Uppdrag;
Ordinarie ledamot i kommunfullmäktige
Ordförande i kommunstyrelsens Välfärdsutskott
Ersättare i direktionen för Landskrona-Kävlinge-Svalövs gymnasieförbund
Ordförande Svalövsmoderaterna
Ledamot i regionfullmäktige
1 v. Ordf. Kulturnämnd Region Skåne
Ledamot i Höganäs keramiska stiftelse
Ledamot i Kulturen i Lund
Ledamot i styrelsen för Fridhems folkhögskola.

Jag kan inte förstå hur man kan göra ett sådant uttalande, och dessutom bli förvånad när människor blir upprörda…

http://hd.se/landskrona/2011/03/16/en-mojlig-anledning/

Som politiker kan jag anse att det är av yttersta vikt att man håller tand för tunga. Dina uttalanden kommer att granskas, ifrågasättas, vridas och vändas på. Detta är ett faktum, och faktiskt precis så som det ska vara. Just i detta fall mår jag bara illa… Charlotte Wachtmeister har alltså utbildning i psykologi, fil. kand.

Att utbildning inte alltid betyder förståelse, eller kunskap, blir med ens tydligt. För inte kan man väl ha tagit mycket till sig om man gör ett sådant uttalande, och sedan ställer sig oförstående till dess reaktioner??

Jag fick redan som liten lära mig att jag skulle tänka efter innan jag talade. Det är ju iofs så att jag inte alltid följer detta, men jag sitter inte heller som folkvald politiker!!

Blir så ursinnig på bristande förståelse, bristande kompetens, och avsaknad av empatisk förmåga.

SKÄMS!!!

2 thoughts on “Jag blir ursinnig!!!

  1. hahahaaaaa….detta e ju ett skämt! Precis som kostnaden för barn som har särskilda behov skulle bero på detta!!
    Barn med särskilda behov är OERHÖRT berett…det handlar inte om personer som har funktionsnedsättningar som fått barn som behöver särkilt behov, det handlar om barn som har fullt friska föräldrar som fått barn som behöver stöd av något slag.

    Det handlar också om att ”vi” har blivit lite lite bättre på(vi är inte helt klara med detta jobbet att se alla barn som behöver stöd än) att uppmärksamma barn som behöver störtningen för att fungera i olika sammanhang, där av har det bland annat blivit betydligt mycket mer kostnader för dessa underbara barn.

    DETTA TROR JU JAG!… men det e ju bara jag som tror det…

Kommentera

