Jag väntade på dippen… (maskrosbarn del13)

Så. Jag bestämde mig. Jag skulle inte ge mig. Tycker att barnen jag pratar om , det vill säga de som idag lever som jag gjorde som liten, är för viktiga. För viktiga för oss alla, och för alls skull. Så jag skrev mitt öppna brev till Sveriges politiker, la ut det på bloggen och kämpade på.

Det lönade sig faktiskt. Skickade in till Newsmill, och blev idag publicerad! Kan tänkas inte så mycket för er andra, men för mig… jag förstår det inte riktigt. Tyvärr (?) ändrade de min rubrik, som jag personligen ansåg var bättre, men den blev publicerad. Viktigt steg. För mig, men framförallt för de barn som jag faktiskt kämpar för.

Här finns artikeln http://bit.ly/hdWUU5

Men det trevligaste är ändå de som faktiskt hört av sig och är genuint intresserade, genuint upprörda. Som vill se en förändring. Tex Peter Andersson (S) som i sin blogg pratar om det, och som skriver upp Maskrosbarnens önskelista till deras lägerverksamhet… så oerhört fint av honom. Läs hans blogg, det är en fin människa! http://nblo.gs/gRaJX

En annan politiker, som jag respekterar, har hört av sig. Hon ska ringa nästa vecka. Får se vart det leder. Min barndoms skeptisism lever i allre högsta grad, men har likväl ett hopp. Vi får helt enkelt se vart det kan leda.

Men ni ska veta, att trots detta, så känns det som om någon sitter och skrattar åt mig. Hånler åt att jag tror mig kunna engagera, eller påverka.

”du ska inte tro att du är någon…!”

Det försvinner nog inte, men jag får låta det bli min drivkraft istället.

Vill önska er alla en riktigt fin påskledighet, oavsett religion – ledighet är alltid skönt =D

Ta hand om er själva, och varandra!

Kommentera

