Hushållsnära tjänster??

Idag ska jag mysa med Pytterna, vill hinna baka, vill hinna få undan all tvätt, vill även hinna städa, gå igenom alla garderober, putsa mina fönster, stryka, vara pedagogisk mamma med smarta lekar till barnen, jag vill också hinna bada, hinna läsa en bok, vill hinna måla mina naglar och färga mina ögonbryn.

Jag vill också hinna vara social och trevlig, vill hinna träna lite hemma, vill hinna tänka, vill komma på ett foto till nya temat som är ”osorterat” till Fotosöndag. Sen vill jag hinna göra mig fin till mannen kommer hem, vill hinna renbädda, vill hinna…

Ja, jag tror ni förstår nu… Jag kommer ju naturligtvis inte alls att hinna med allt! kanske en bild på mig, hade varit utomordentlig till veckans tema. Eller, livet iaf. Det här att hinna ha det perfekta hemmet, se perfekt ut, och göra allt perfekt, jag stryker det. Det går bort. Jag hinner helt enkelt inte.

Jag är tacksam att jag hinner ta en dusch när mannen kommer hem från jobbet, och att det finns några rena kläder kvar i garderoben. Att det sen inte finns att jag hinner med att putsa fönster eller så, det får ni ta ni som blir tvugna att se det ;D

Det är ju, trots allt, inte fullkomlig katastrof här hemma!

Hade kanske funkat med en städerska, men vill inte ha in en främling i mitt hus. Gillar inte alls tanken faktiskt.

Idag, som alla andra dagar, prioriterar jag barnen och deras mående! Känns som att det är viktigast ändå.

Ha en bra dag alla fina, och

Ta hand om er själva, och varandra!

2 thoughts on “Hushållsnära tjänster??

  1. Oj, alla dessa saker man vill få gjorda som faktiskt inte alls är så nödvändiga, inte när man tänker efter. Fast det är klart, visst skulle det vara kul ”om” allt blev perfekt en dag….fast återigen…. en alldeles knäckt mamma med ett perfekt hem och ett alldeles rörigt inre är inget att eftersträva…

    Lätt att säga med en 19-åring här hemma kanske😉 ? Det är ju nu vi lever, inte efter ”allt annat är fixat och perfekt” utan just nu så du har nog helt rätt strategi. (jag däremot ”borde” verkligen en massa… men det struntar jag i, tills lusten, orken, andan, ja whatever sätter in. DÅ ska jag också) Tills dess är nu just nu och snart ska jag göra det bästa jag vet, krypa ner i ett varmt bad m en bok o ett glas Pepsi… livskvalité för stunden!

    Kram på dig, twitterängel där!

    • Helt rätt, när strävan efter den perfekta tillvaron blir ett fängelse, då ska man inte stressa på! Kryp ner i badet, med bok, Pepsi och ett gott samvete! Och njut❤
      Det är ju trots allt det som livet egentligen handlar om❤

      Kram på dig fina Twittervännen❤

Kommentera

