Fan också!!!!

Precis då, när allting är så fint och bra och livet lekar och solen skiner, och allt, nästan allt i alla fall, är sådär perfekt… Ni vet då? Den känslan om att vara oslagbar, onåbar och helt jäkla bra.

Det är då, precis i den sekunden du tänker tanken, som hela jäkla minnesbanken brakar loss.

Så just nu är det en tuff kväll, just nu har jag ingen energi. Den kommer gå åt till att hålla mig uppe.

Vill inte att någon tycker synd om mig, detta går över, som det alltid gör. Och jag är så jäkla glad och lycklig åt så mycket. I morgon, när allt är bra igen ska jag skriva om det istället.

Nu ska jag istället kramas med mina barn.

Ta hand om er själva, och varandra ❤

One thought on “Fan också!!!!

  1. Jaha, så hamnade jag då här hos dig och plötsligt vet jag inte vad jag ska skriva.
    Jag som har så jäkla gott om ord i vanliga fall känner mig som en analfabet.
    Jag har läst lite här hos dig och förundras över vilka fantastiska människor det finns.
    Jag undrar var all styrka kommer ifrån?
    Lever själv tillsammans med en man som varit missbrukare i många år. En man som missbrukat precis allt men som valt att leva och att leva utan sitt missbruk och som valde bort sitt sista missbruk, det av alkoholen, till min förmån.

    Så väl jag känner igen det du beskriver i ditt inlägg.
    Precis när det är som bäst och när känslan av styrka är som störst så kommer ångesten som ett brev på posten.
    Som om behovet av att ifrågastätta det faktum att man faktiskt mår bra är större.
    Som om tvånget att släppa fram tanken att man inte duger till är större.
    Men det är ju inte så.
    Vi är så väl värda all styrka, framgång och lycka.
    Du är det, min make är det, alla andra maskrosbarn är det, jag och alla andra är det också.

    Jag vet ju vilken styrka, kärlek och framför allt mod det finns hos er alla som farit illa.
    Mod att välja livet och mod att ändå välja det som är gott för sig själv.

    En något spretig och kanske lite osammanhängande kommentar men ändå en kommentar och ett bevis på att jag faktiskt varit här hos dig.

Kommentera

