Att skriva CV och personligt brev…

Jag saknar att jobba, och vill börja. Gärna snart. Fast barnen får ju kanske börja dagis först…

 

Men problemet är att söka jobb… För då måste man skriva CV, och så ett personligt brev…

Jag som aldrig annars har problem med ord, och skulle utan problem kunna skriva ett CV till alla andra, jag fryser till is. Fingrarna stannar ovanför tangenterna, och klarar inte knappa in ett endaste dugg.

 

För jag känner, just då, att jag egentligen är rätt usel. Att jag saknar utbildning och att jag e rätt blåst.

Jag vet ju faktiskt, rent intellektuellt att jag inte är detta, men likväl sitter jag där som ett fån. Totalt oförmögen att skriva ned en enda bra sak om mig själv… Och så får man inga jobb…

 

Nya tag i morgon kära vänner, och en dag sitter jag kanske här, med ett CV som faktiskt speglar verkligheten :  Den som anställer mig vore rätt smart 😉

 

 

Ta hand om er själva, och varandra!!

2 thoughts on “Att skriva CV och personligt brev…

  1. Byt glasögon! Se dig själv från en ny vy. Intervjua dig själv. Skriv ned vad du uppskattar hos andra/kollegor – stämmer något av detta med dig? Fråga gammal kollega. Lycka till & kram

Kommentera

