Såna dagar

Ja, ni har dem också; såna dagar.
Inträder oftast när energin tagit slut, tankarna hopas och livet inte riktigt går som man vill.

Mitt dagsläge är idag av sorten att jag är rätt less på det mesta. Inte på familj eller vänner, och jag har ett hyfsat bra liv. Men jag är ändå lite less, och så får det väl vara, det får vara ok idag. Jag vet ju att det skiftar snabbt igen och snart tycker jag att det är bra igen.
Jag försöker vara tyst sådana här dagar. Övar på min självkontroll och min något tillövade diplomatiska natur. Det är nyttigt, tror fler borde göra så. Det är rätt ofta onda oerftertänksamma ord yttras på grund av ens eget mående. Nu menar jag inte att man ska ta skit, inte alls, men att tvinga sig själv till tanke innan agerande.

Idag borde jag göra vissa saker, men tillåter mig själv att låta dem vila tills jag kan göra dessa saker helhjärtat och med eftertanke. Istället tänker jag packa in mina barn i varma kläder, be om hjälp att få ned dem i vagnen och ut och gå. Gå med solen lysande över oss i vinterkylan, med kameraväskan med mig.
Mitt mål för dagen är att se något vackert, fokusera på det och be denna dagen flyga.

Ta hand om er själva, och varandra!

One thought on “Såna dagar

Kommentera

