Kärleken till Fotosöndag.

Jag är med i något som heter Fotosöndag . Det är en fin grupp, för alla som älskar att fotografera. Man får ett tema på tisdagar kl12, kommer ut på deras hemsida, Twitter och Facebook.

För mig handlar Fotosöndag om att våga utmana sig själv, tänja gränserna och försöka göra ett konstnärligt avtryck. Det är kanske inte det för alla, jag vet faktiskt inte. Men det är utan tvekan så för mig.

Jag stötte på fotosöndag via Twitter. Fascinerades, imponerades och vågade i början inte vara med. En orättvis bedömning av gruppen fast en känsla som egentligen härstammar från en rädsla att bli skrattad åt. Oerhört orättvist. För de jag stött på genom denna grupp är stöttande, peppande och vänliga själar.

Har nu varit med ett tag. Försöker varje vecka. Saknar det vid uppehåll och älskar att titta igenom de bidrag som lämnas in. Fotosöndag har blivit en passion.

Varje tisdag kör vi ett vak på Twitter inför nya temat. Vi får lite ledtrådar, gissar hej vilt och ibland träffar vi rätt. Vi får dock aldrig veta detta innan temasläpp. Det är mer som en tisdagstradition och som en kickstart för veckan.

Ska försöka att inte komma för långt från ämnet här genom att villa in mig i den djupa inverkan dessa personer haft på mitt liv det gångna året. Det får jag ta i ett annat inlägg.

Denna vecka var temat ‘Status’ och mitt bidrag ses här nedan.

Gå gärna in och titta på fotosöndags hemsida och häng på du med!

Mitt bidrag heter Judgements(I am more than meets the eye).

Ta hand om er själva, och varandra!

20120213-191145.jpg

Kommentera

