Liten och betydelselös

Så fort dagarna går, hinner inte med. Trötthet och smärta tar över stora delar av mitt liv nu. Ogillar den jag blivit genom det, sluter mig o drar mig tillbaka. Min kreativitet är noll och min förmåga att ”se” foton är borta. Hjärnan känns död.

Den kommer lätt, rotar sig fort och gräver djupt- den där känslan att jag inte duger. Orden från ett förflutet ekar plötsligt igen trots att jag motat dem ett flertal gånger tidigare i livet. Vet att de egentligen klingar falskt, likväl tror jag dem vara sanning. ”Du kommer aldrig bli något. Vem skulle tycka om en sån som dig? Dina så kallade vänner skrattar åt dig bakom din rygg. ”

Fast pappa, du har fel. Jag behöver inte vara bäst, jag är ok ändå. Jag behöver inte vara duktig på något, jag är bra ändå. För jag är snäll. Bryr mig om andra och vill egentligen alla väl. Det räcker för mig. Jag är bra nog. Jag duger.

Nej, jag är inte deprimerad eller särskilt låg. Jag är bara trött. Nedsatt i humör av att tvingas välja mellan att ta starka smärtstillande eller ha konstant ont. Där benet inte alltid lyder utan släpar efter. Är för rädd att ta tabletter varje dag och väljer därför ha det så. På gott och ont. Nog dags nu dock… Dags släppa taget, ta tabletterna i några dagar i alla fall. Tror jag blir lättare leva med då om inte annat. Och så får jag eventuellt sova.

Tycker liksom inte om denna osociala person jag blivit. Den kommer dra ner mig om jag tillåter.

Och Gud så deprimerande tråkigt inlägg!!!

I morgon hoppas jag kunna skriva att läkarna på ortopeden fixar min rygg.

Ta hand om er själva, och varandra!

Ps. Bilden är mitt bidrag till fotosöndags temat ”stabil”
Den heter ”Memories”

20120226-172953.jpg

One thought on “Liten och betydelselös

Kommentera

