Joseph Kony #KONY2012

Såg en film idag, den är 30 minuter lång. Välregisserad, inspirerande och bär på en fruktansvärd historia. Den handlar om världens största svin. Ursäkta ordvalet, men det är verkligen så. Ett fullständigt as. Han heter Joseph Kony, och han är ledare för LRA i Uganda. Läs mer om LRA här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Herrens_motst%C3%A5ndsarm%C3%A9

Igår hade jag ingen aning om vem han var, idag vet jag. Idag vet jag och det förpliktar mig till att åtminstone göra något. Måhända är det inte mycket jag kan göra själv, men det jag kan är jag förpliktigad att göra. För jag har tur som fött mina barn i Sverige, där mina barn slipper bli bortrövade i natten för att bli barnsoldater som tvingas mörda sina egna föräldrar och lemlästa sina vänner. Jag har tur som är född i Sverige och att min dotter inte rövas bort i natten för att bli sexslav och kontinuerligt våldtagen.

Men alla har inte den lyxen. Barnen som rövas bort i Uganda är lika mycket värda som mina barn. Lika viktiga för världen. Har samma rättigheter.

Jag vill att ni tar 30 minuter av era liv, den tiden har ni. 30 minuter när du sätter dig tillrätta och du tittar på denna film. Dela sen vidare detta på alla vis ni kan. Via Facebook, twitter, google, bloggar, allt ni kan komma på.

MAKE KONY FAMOUS AND BRING HIM IN FOR JUSTICE!!

 

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.

Kommentera

