Det här med att vara maskrosunge…

Jag föddes som maskrosbarn, och kommer dö som maskrosbarn. Tiden däremellan spenderas i olika lägen av att vara detta.
Maskrosbarn.
Så jäkla drygt!

Vill aldrig göra någon ledsen, aldrig någon besviken. Gör ofta allt i min makt för att undvika detta. Allt. Så funkar jag, kommer alltid finnas delar av det i mig. Gör jag inte det får jag ångest och mår dåligt. Får för mig att jag förlorar vänner om jag gör det. Jag är dålig på att jobba med detta. Fast inser att jag måste börja. Man kan inte leva livet så här. Bending over backwards… Ett bra uttryck fast inget bra signum leva efter.

Är stark i mycket annat, fast just detta är jag svag i. Dags nu. Det är dags ta itu även med den delen. Jag tror inte någon mår bra av att jag är så här, inte jag och inte de som finns runt mig heller.

Det blir nog en lite ryckig start. Jag har ju lovat mig själv be om hjälp också.

Att vara maskrosbarn, sucks!

2 thoughts on “Det här med att vara maskrosunge…

Kommentera

