Borden, måsten och viljor

Idag borde jag färga håret, kommer mest troligt inte göra det trots den breda gråa linjen i min hårbotten. Intalar mig därför att håret mår bra av att vila… Vilket det ju gör, så ni som tvingas se den får nog stå ut en dag till, eller två.

Jag måste tvätta. Tvätten växer konstigt nog konstant trots att maskinen alltid är igång. Så det har jag ju nu med.

Jag borde stryka lite. Det kommer absolut att avfärdas pga så makalöst tråkigt att jag hellre skjuter mig!

Jag har, som alla andra, en himla massa måsten. Tänkte ignorera en del av dem och förpassa dem till borden istället. Tänkte ta det lugnt en dag, vissa måsten kan vänta till i morgon.
Vissa borden kan kasseras helt.

Jag tänkte köra lite sånt jag vill idag. Lite sånt som gör en glad och inspirerad och fylld av livslust. Det är ju olika för oss alla vad det är, för mig är det fotografering. Tänkte läsa lite bra fotobloggar, tänkte ladda över lite bilder från kameran och se om jag lyckats med något ok dessa dagarna.

Tänkte utmana mig själv lite. Tillåta mig själv och min kropp en dags vila.
Titta på film. Läsa en bok. Ta ett långt bad. Njuta lite.

Vi får se om
Jag lyckas, men just nu tänkte jag åtminstone ge det ett försök!

Ta hand om er själva, och varandra!!

20120314-113846.jpg

Kommentera

