När hela världen blir vacker…

Idag när jag vaknade, innan klockan fem, kändes det mesta jobbigt. Tungt. Trött och fullständigt ur form.

Jag hade bestämt mig för att ringa sjukhuset, försöka få svar på om jag fått cancer eller inte, eller åtminstone få en tid inbokad så jag kunde få besked.

Det tog emot att ringa. Svårt få dåligt besked om jag lät bli kände jag. Stoppa huvudet i sanden osv, ja ni fattar!

Sköterskan ville först inget säga utan började prata om MR undersökning.
Då tjöt jag, fult, för jag tänkte bara: fan fan fan de ska leta efter metastaser!!!
Sköterskan fick lite panik, förlåt vackra sköterska och jag älskar dig just nu!!!, och sa: nej! Den var ju gjord, för ryggen. Men usch så fel det blev och då kom det:

den är benign!

Du kommer få svart på vitt och Din profylaktiskamastektomi behöver göras rätt omgående, men den är just nu ofarlig!

Älskade sköterska: dina ord har räddat min dag, min vecka, min månad, mitt liv!!!! Det är fan det vackraste jag hört på länge!

Så ja, det finns inget, inget, som kan sänka mig idag! Jag älskar världen, jag älskar er alla!

Och jag kan inte sluta tjuta för jag är så underbart glad!!!!

Ta hand om er själva, och varandra!

20120322-105021.jpg

5 thoughts on “När hela världen blir vacker…

Kommentera

