Profylaktisk Mastektomi

Jag har pratat med plastikkirurgen på MAS idag.
Ska dit på tisdag, förberedande inskrivning inför operation. Känns lite nervöst. Op datum är satt till den 28 maj.
Jag åker in storbystad och åker hem utan bröst.
De kommer ju fylla i med koksaltlösning efter ett tag, men efter op blir det slangar med dränage som hänger där.
En veckas beräknad vårdtid inneliggande och lång rehabtid. Det är de besked jag fått iaf.
Jag har försökt hitta så bra info som möjligt om operationen, men finns inte mycket att läsa. Funderar på att skriva om den här, så kanske det kan hjälpa någon i framtiden. Vi får se.

Operationen gör jag för att minimera min risk att få bröstcancer. I dagsläget är risken hög, efter op minimal. Känns inte som att det finns något alternativ att tala om. Vill inte bli sjuk i bröstcancer.

Jag oroar mig mest för Joacim och barnen. Blir en tuff vecka för honom. Nog för att han klarar det, han är en bra man. Det är jag som är lite tramsig.

Jag erkänner: jag är faktiskt nervös även för operation. Men nu kör vi!

Ta hand om er själva, och varandra!

20120503-221441.jpg

2 thoughts on “Profylaktisk Mastektomi

  1. Rätt tänkt. Jag hade gjort detsamma. Bra att du har familj tycker jag som finns för dig.
    Värre att vara ensam med beslutet.
    Kramar/ tänker på dig den 28e.❤

Kommentera

