Op datum satt

Fick en massa ny info av plastikkirurgen igår när jag var på besök.
Många tankar som snurrade och beslut att ta. Jag fick själv välja om jag ville opereras den 28 maj, eller vänta till augusti.
Problemet är att jag är rätt mullig, stor, tjock använd vilken term som önskas, och har stora bröst.
De gör inte den sortens proteser i den bh storlek jag har.
Jag får en expanderprotes. Basen är i silikon, sen är det typ en ballong som sitter på som senare ska fyllas ut med vätska.
Eftersom man lägger protesen under bröstmuskeln är det så det blir. Helt platt tills dess vätska fylls i, med ca 50 ml/vecka tills de är fyllda. Går in påfyllningsslang från protesen ut mot armhålan. Den plockas senare bort.

Det kan ske massvis med komplikationer genom detta. Hela förloppet, från inläggning tills dess man anser brösten vara helt klara tar ca 6-12 månader beroende på hur min kropp klarar av främmande föremål.

Man pratade även om att eventuellt ta hud från magen och göra nya bröst med. Då hade jag typ fått bukplastik samtidigt. Dock visar det sig att jag har för lite fett och hud just där.
(hade varit bättre om de tog från min rumpa!!!)

Jag vet inte hur detta kommer se ut sen, och vet inte om jag bryr mig egentligen.
För mig tänker jag inte riktigt i de termerna, detta är inte en bröstplastik för att få de perfekta brösten, utan om att slippa få cancerbesked en dag. Ett sätt att förhindra att jag måste operera bort dem ändå, och då genomgå mängder av cellgifter och strålning.

Som min sambo sa:

Vem bryr sig om att man har snygga tuttar om man är död?

Det är perspektiv och fokus på de viktiga frågorna. Som jag älskar den mannen!!!

Så nu kör vi. Den 28 maj ska jag bli planka😀

Ta hand om er själva, och varandra!

3 thoughts on “Op datum satt

Kommentera

