Uppdrag granskning

Jag tror vi var rätt många som satt framför tv:n igår för att se Uppdrag Granskning.

Jag mådde illa efteråt.

Här söker sig två kvinnor till sina andliga ledare för hjälp men möts av idioti. Idioti är säkert att förenkla det hela men så får det bli. I mina ögon var de idioter.

Ja. Det fanns en som menade på att kvinnan absolut skulle anmäla sin man till polisen.
Jag har hört honom hyllas som en hjälte av vissa. Visst: han stod ju ut då han gav hjälp och korrekt information. Fast han gjorde bara det som egentligen borde vara standard? Borde inte alla sagt att hon skulle till polisen?

Jag har hört att flera av imamerna inte var officiella imamer. Och vet ni- jag bryr mig inte!
Om Man får sitta i en rådgivande position ska man uppträda korrekt och enligt gällande lagar oavsett.
Det känns som ett minimum.

Jag hoppas någonstans att de upprörda rösterna från svenska muslimer ska överrösta de från SD håll.

För vi har religionsfrihet i Sverige. Tack och lov för det.
Var människa har rätt till sin tro, sin religion, sina åsikter.

Men över detta står vår lagstiftning.

Man får ej slå eller hota.
Man får ej tilltvinga sig sex.
Man får bara ha en fru/man. (ja-åt gången iaf)

De flesta av våra lagar bygger på respekt. Respekt för individer och grupper i samhället.

Jag låter kanske osammanhängande här, men jag försöker bara få ner tankar. Som egentligen borde vara självklarheter.

Ta hand om er själva, och varandra!

20120517-062613.jpg

2 thoughts on “Uppdrag granskning

  1. Du har ju rätt. Och vad du säger är enligt islam. Att man ska följa lagstiftningen. Att man inte ska slå, etc. etc. Att de inte var riktiga imamer innebär ju att de inte är/ska vara i rådgivande positioner.

Kommentera

