En försmak om vad som kommer…

Jag var ju och blev inskriven i torsdags. Då markerade man lite. Vad exakt markeringarna står för vet jag inte, men troligtvis dels var man ska skära och ta bort, dels var körtlarna slutar…
Jag är inte direkt en fåfäng person och glömmer fort vad jag har på mig eller hur jag ser ut. På gott och ont, men det är så jag är.

Idag behövde vi handla sommarkläder till barnen så vi bestämde oss för att gå till ett köpcenter inte långt från där vi bor.
Jag har inget man knäpper upp i halsen. Alls.

Men fattar inte varför folk tittar. Så jag ger dem typ ”onda ögat” tillbaka.
Sen fattar jag. Jag tänker då: vänta tills de är borta. Tills jag är lindad och tejpad med kirurgtejp. Då har ni nåt, eller ja-inget- att stirra på.

Jag förstår en sak då. Att jag dels måste köpa plagg som döljer lite. Dels leva ett tag med stirrande blickar.

Jag ska inte ge fler onda ögat. Jag ska titta dem i ögonen.

Och le!

20120526-125744.jpg

One thought on “En försmak om vad som kommer…

Kommentera

