Dagen efter…

Det är dagen efter operationen. Smärtan är absolut hanterbar.
Det jobbiga är yrsel och trötthet. Jag fick åka hem på permission idag, vilket jag är evigt tacksam för. Ska åter i morgon och förhoppningsvis drar man dränen då. Ska jag vara fullkomligt ärlig är dränen värst. Det är där det bränner och sticker mest. Resten är ömt, absolut. Väldigt ömt. Men funkar.

Mentalt? Ja, man kan nog aldrig förbereda sig på hur det känns att bli av med någon kroppsdel. Men jag tror jag gjort så gott jag kan.
Jag ångrar inget. Inte egentligen.

Men idag när jag kom hem så önskade jag att jag inte opererat mig, så att jag kunnat plocka upp mina barn och krama om dem.

Så då grät jag. Och det kan vl få vara ok? Betyder inte att jag ångrar.

Jag är oerhört lyckligt lottad. Jag har en fantastisk sambo, underbara syskon, min sambos ljuvliga familj och de bästa vännerna.

❤ mer skrivs annan dag, när huvudet är med.

2 thoughts on “Dagen efter…

Kommentera

