Om operationen, med bilder. Olåst.

Operationen.

Den gick fint, riktigt bra faktiskt. Kirurgen var fantastisk, och förklarade att det gått fint. Att det är stora sårytor under huden då jag, som han så gulligt uttryckte det, hade rätt så stora bröst.

Jag har ärr tvärs över bröstkorgen, ett par cm där det inte är- annars går ärret från armhåla till armhåla.

Jag hade inte särskilt ont alls. Det jobbigaste efter op var faktiskt yrseln, som troligtvis är en reaktion på narkosen och inget annat.

Jag klarar mig gott på panodil.

Jag har köpt en tight sport bh där jag har mina bröstproteser i, den ska jag ha på mig dygnet runt i ett par veckor.
Det är inte så skönt eller bekvämt, men fungerar!
Den gör det den är ämnad för vilket är att ha konstant tryck mot sårytorna för bästa läkning.

Det svåra har varit rörligheten i armarna. Dock åtgärdas detta genom diverse sjukgymnastövningar som gjort att den är tillbaka i samma som innan operationen.

Att leva, just nu, utan bröst då?

Jo, första dagen var typ: jaha, då var de borta nu då. Dag två och tre sökte det mig lite att se. Nu känns det ok igen.

Jag har ju valt det själv. Det ger mig makten, jag tror att det kan ha en avgörande skillnad. Jag glömmer tom bort att de är borta ibland;)

Jag låser inte min blogg. Tror inte något barn läser den.

Lägger ut rosbild först, sen två bilder på hur det ser ut efter.

Detta lite kort skrivet i farten, sittandes på Mormors Cafè i Lund…

20120604-120150.jpg

20120604-120202.jpg

20120604-120210.jpg

6 thoughts on “Om operationen, med bilder. Olåst.

  1. Inte skrämms du vännen!!
    Du är så grymt bra som vågar visa alla vad du går igenom. Det ger andra styrka utan att du ens tänker på det.

    Tänkt massor på dig.. Hoppas du inte har för ont nu. Kramar i massor!!!!!

  2. Otroligt fint dom har opererat! Det ser jättefint ut tom innan det har läkt. Jag tänker på dig ofta och undrar hur du mår, det är ju så mycket som kvinnor och män kopplar till bröst och hur dom ska vara men att se dig välja ditt välmående framför ett par bröst gör mig så¨otroligt glad. Jag tror det är bra att du som du precis gjort nu inte väljer att hålla bloggen låst för barn, för det är nog många som har föräldrar som genomgår samma operationer och behöver få mer vetskap – att se att det händer fler än vad dom tror.

    Tack för att du delar med dig av detta, att du visar att det är ok att vara sig själv och att du med din styrka åstadkommer så mycket gott i både ditt och andras liv.

    Tack

    • Åh, tack snälla, snälla du så glad du gör mig!

      Jag funderade en hel del om jag alls skulle blogga om detta. Kom fram till ett par saker då, dels att jag faktiskt inte behöver skämmas, dels att det förhoppningsvis kan hjälpa någon som senare måste välja samma sak.

      Stor kram och tack för dina ord!

Kommentera

