Uppdatering bröst-op

Har tagit ett avbrott under sommaren från bloggen och även från twitter, så tänkte köra en snabb uppdatering för de som kan tänkas vara intresserade…

Juni månad handlade mest om att läka. Rent sårmässigt men även mentalt. Det här med att operera bort sina bröst handlar egentligen inte så mycket om brösten i sig, utan om att vänja sig vid en ny kropp.
Personligen avskydde jag bröstproteserna jag skulle ha på mig dygnet runt. Trots en tight sport-bh var de mest störiga. Flyttade på sig, för varma och allmänt i vägen.
Numer har jag dem faktiskt inte alls på mig. Visst kan jag få blickar, men det är inget som stör mig. Det är däremot underbart att slippa rätta till dem, slippa bli för varm och jag upptäckte att det är lättare svinga golfklubban utan något som putar ut 😉

Så jag har vant mig. Mår bra i det och är tacksam över möjligheten jag fick.

Jag vet ännu inte när man kommer påbörja en rekonstruktion men det kommer väl. Har tid för ny konsultation hos plastikkirurgen i slutet av månaden så jag får troligtvis mer besked då.

Det enda jag vet är att jag och Joacim väntar med att gifta oss tills dess att mina operationer är klara. Jag vill känna mig fin i bröllopsklänningen.

I övrigt har sommaren varit bra, trots vädret. Var en vecka på Menorca så fick nog mer sol än många andra. Är nu redo att möta hösten.

Ta hand om er själva, och varandra!

Bilden tog Joacim på mig på Menorca. Är himla glad för den, är verkligen inte ofta jag fastnar på bild!

20120816-083531.jpg

One thought on “Uppdatering bröst-op

  1. har precis gått igenom samma sak som du! Känns oerhört skönt att ha risken att drabbas är över nu!!! Men som sagt en ny kropp att relatera till, funderar oxå på implantat senare! Vet du om de behöver ta hud då? Men nu ska jag inte operera mig mer på ett tag! Ha det bra!

Kommentera

