Med utsikt över Malmö…

Jag sitter och blickar ut över dimbeklädda takåsar i Malmö. Musik i bakgrunden, tjattret av samtal. Liv och rörelse. Lite skratt med en kollega. Diskussioner om bildredigering har pågått under hela dagen. Lika ofta som vänliga ord sägs, blir det hjärtligt men konstruktivt.

Har gjort research hela förmiddagen och sitter nu och försöker få ihop intervjufrågor, eller ja det gör jag ju inte- jag sitter ju här och skriver helt annat just nu.

Älskar tankarna som snurrar runt i huvudet tills de till slut landar rätt . Älskar att försöka finna historian bakom människan. Vet väl inte om jag kommer lyckas direkt, men är oerhört tacksam att jag fått möjligheten att försöka.

Alla människor bär på en unik historia, och den har ofta haft stor betydelse för vem man blev. Hur man blev. Om man orkade och vad det var som blev sporren.

 

Orden som ekar i huvudet från mina föräldrar, när de berättade gång på gång att jag inget var värd och inget skulle bli börjar suddas ut. De hörs mindre och mindre för varje år som går. För varje dag blir stegen lite lättare och tyngder försvinner från hjärtat.

Jag är inte barn längre och framtiden tillhör mig.

Jag är vuxen nu, och de kan inte längre skada mig.

Jag är vuxen nu och jag gör precis det jag älskar.

 

Ingen fet lön, inget fast jobb, jag är ingen speciell men har den coolaste förmånen jag vet.

 

Jag sitter här, med utsikt över Malmö, och älskar verkligen mitt jobb.

 

 

 

Ta hand om er själva, och varandra!

20130108-130613.jpg

Kommentera

