Tidig morgon

malmö

 

Gick upp fem i morse efter en rätt kort natt. Mina små kids ville inte somna förrän vid elva nångång. Jag är galet trött nu, och det lär ju de också vara hela dagen på förskolan tyvärr. Det är dags att bryta det där mönstret nu, så det blir snart slut på middagsvilan på förskolan.

Fördelen är att jag har hunnit med en timmes promenad redan, alltid något!

 

Jag är verkligen inte en morgonmänniska. Jag gillar kvällar, och nätter, men det ändras liksom när man är småbarnsförälder med barn som tycker det är superkul att vara vaken. Jag tänker ta deras vakenhet personligt. Att de tycker att jag är så underhållande, rolig och fantastisk att de inte vill sova på grund av det, är det ok?

Morgnar nu då… Jo jag gillar inte att vakna tidigt, men jag gillar se en stad vakna till liv. Jag tycker myllret är fint, alla människorna som skyndar till sina respektive arbetsplatser är rätt mysig. Jag blir lite flummig och hittar på lite jobb till er alla. Rätt udda jobb har ni. Rätt annorlunda liv mot vad ni kanske annars har. Rörmokare, vvstekniker, byggare förvandlas till helt andra.

Ni blir min skönlitteratur på väg mot mitt arbete, och får mig att flyta iväg, och flyta upp i vakenhet.

 

Jag vill tacka er för det. Ni gör min morgon trevlig, och det är faktiskt rätt galet med tanke på att jag hatar morgnar.

 

Ha en fin dag allihopa, och glöm inte att ta hand om er själva, och varandra!

Kommentera

