Reflektioner #Blogg100 (2)

20130124-144933.jpg

Idag är en dag för inre reflektioner.
Jag har mycket att fundera på, mycket att besluta. Det är inte alltid så lätt att göra när man rusar på i vardagen.

Fast man borde kanske göra det ibland. Bara sätta sig ner och reflektera över var man har varit, var man är idag och vart man är på väg.

Jag är faktiskt stolt över att vara där jag är. Som människa. Jag har många fel, brister och saker att jobba med. Det har vi nog alla, men jag trivs med mig själv. Jag kan se mitt värde, att jag trots allt tillför något till världen.

Jag är inte en person som skriker ut min glädje över allt hela tiden, jag är rätt återhållsam på det området. Men jag trivs genuint med mig själv och mitt liv.
Jag har inget behov av att skrika ut min lycka, men det betyder inte att den inte finns där.

Och ja, en av de där sakerna jag behöver jobba med är att jag stör mig på det som jag då anser vara överdriven positivism.
Den där wow och yay känslan kan väl inte infinna sig varenda dag?
Någon dag måste väl vara tråkig. Grå. Dryg. Intetsägande. Eller rent ut sagt för jävlig?

Fast vad vet jag…

Jag har åtminstone kommit fram till något idag. Förhoppningsvis något bra.

Ta hand om er själva, och varandra!

2 thoughts on “Reflektioner #Blogg100 (2)

  1. Du är inte ensam om att störa dig på det där. Jag känner ofta att det är så överdrivet och inte äkta för fem öre. Ingen kan vara så där positiv hela tiden. Det går inte.

    Jag är ändå en väldigt positiv tjej men du vet även solen har sina fläckar!

    ha en härlig fredag nu snygging! Kram

Kommentera

