Längtan #Blogg100 (5)

Jag gillar att fotografera. Jag har ingen utbildning i det alls. Men gillar uttrycksformen, gillar att leka.

För nåt år sen hittade jag Fotosöndag och fastnade fort. Dock försvann min kreativitet under en period och så låste det sig. Denna vecka bestämde jag mig för att jag skulle vara med, hur dålig bild jag än skulle få ihop.
Fotosöndag går ut på att vi får ett tema varje tisdag, fotograferar under veckan och publicerar på flickr på söndagen.
Denna vecka var temat avstånd.

Mitt val av bild blev väldigt personligt, men går att tolka rent bokstavligt också som tur är.
Hur andra tolkar ens bilder är alltid intressant, och även om andras tolkning går stick i stäv med ens egen är ju ingen av dem fel. Det är det som är så roligt med foto, det betyder olika för oss alla.

Denna veckans bild handlar för mig om längtan. En längtan att kunna röra mig utan att ha ont. Om att en gång när vi åker till Sälen så kommer jag kunna vara med. Kommer kunna spänna på mig skidorna, ta på mig glasögonen och vara med i backen.
Så blir det inte detta året. Ryggen är inte redo.
Det krävs att jag tränar upp musklerna mer och hittar stabiliteten igen.
Jag klarar säkert en dag i backen nu också, men det hade även inneburit att jag inte kommit upp ur sängen resten av veckan.

Så. Min dröm, min längtan kan visst bli verklig, men det kommer inte vara nu. Inte i år.

I år får jag stå på avstånd och titta på.

Men, det är vackert det också, och nästa år ska jag vara redo!!

Här är min bild

20130127-164532.jpg

Kommentera

