Vakna nätter #Blogg100 (7)

Jag har precis lagt mina små tvillingar igen. De sov nog en timme eller två på kvällen för att vakna när jag skulle sova.

Förkylningen har kört igång hosta och astma, så jag är övertygad om att det snart är dags att stiga upp igen…

Jag inser dessutom när jag skriver detta, att det kommer bli mitt sista Blogg100 inlägg.
Jag tycker att initiativet och idén är riktigt bra. Jag tror dessutom att det gjort att jag bestämt mig för att bli mer strukturerad i mitt bloggande.
Dock känner jag inte att det är för mig. Jag vill inte sitta och skriva meningslösa förkylningsinlägg i denna blogg. Så som mitt liv ser ut just nu hade det troligtvis blivit ett flertalet sådana under dessa hundra dagar, så jag avstår.
Jag känner att för mig förlorar jag det som jag varit stolt med i min blogg om jag kompromissar om den delen.

Jag kommer läsa andras fortfarande, har hittat några intressanta bloggar genom hashtaggen #Blogg100.

Jag trodde jag skulle se det som ett nederlag om jag inte gjorde klart detta, fast det gör jag inte. Tvärtom känner jag mig glad att jag hoppar av, jag har förstått vad min blogg är för mig.
Det är en vinst, trots att det bara gått en vecka.

Ta hand om er själva, och varandra!

13 thoughts on “Vakna nätter #Blogg100 (7)

  1. Jag är som du, bloggen har en viss funktion för mig. Än så länge lirar det bra med #blogg100, så jag hänger i ett tag till. Och så märker jag ut din blogg för läsning, samt hoppas att tvillingarna friskar på sig. Det brukar gå fort, det är bara hos morfäder som jag som det segar ut över veckor. Det ska jag blogga om i veckan: när dagisbakterierna anfaller.

    • 🙂 ja, jag tycker att det är bra idé med Blogg100, och tror man kan lära sig mycket.
      Så länge det känns ”rätt” 🙂

      Lägger till din igen jag med. Den föll nog bort från readern vid telefonbyte :S

      Kram

  2. Du gör helt rätt! Vi känner själva hur vi vill ha våra bloggar. Det kan ingen annan avgöra:
    Vi är så olika som bloggare. Nån skriver djupa långa inlägg varje dag. En annan ( ja typ jag) skriver mest bara massa strunt med glimten i ögat men trivs bra med det ändå!

    Ha nu en toppen dag vännen och hoppas alla är helt friska snart Kram

    • Jag är rätt kass på att skriva både långt/djupt och med glimten i ögat.
      Men kändes… Konstigt och fel tvinga fram saker när hjärnan är typ kaputt 😉
      Blir kanske ofta ändå, men för mig inte annat 😉

  3. Fint och öppet skrivet 🙂 Jag tramsar på och skriver mina minst ett inlägg om dagen om bröllopet. Blir ett bra temaspråk, så får jag se till att hålla mig ifrån att babbla sönder mig om det annars. Ser fram emot att läsa din otvingade blogg istället! 🙂 Den är fantastiskt utan #blogg100 också!

Kommentera

